Premiile Liebster

Salutare,prieteni ! Astăzi o să întrerup șirul obișnuit de recenzii pentru a scrie o altfel de prezentare. După cum puteți vedea în titlu, am fost nominalizat la Liebster Awards, o modalitate de promovare și creare de noi conexiuni în comunitatea bloggerilor. Și anul trecut am primit o nominalizare dar nu am avut acces la calculator în perioada aceea și nu am putut să o onorez. Anul acesta am fost nominalizat de două ori și le mulțumesc frumos colegelor de la Three Raven Feathers și The Sagittarius Books pentru întrebări.

P.S. Am întârziat o săptămână cu răspunsurile pentru că am fost plecat într-o excursie. Am scris mai mult ca să mă revanșez. Spor la citit! :))

wp-1470079474522

Pașii pe care trebuie să-i urmezi dacă ai fost nominalizat:

1. Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat și menționează-i blogul.

2. Listează regulile în postarea ta.

3. Afișează premiile Liebster undeva pe blogul tău.

4. Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat.

5. Scrie zece lucruri random despre tine.

6. Nominalizează 5-11 blog-uri și informează-le că au fost nominalizate.

7. Asigură blog-urile pe care le-ai nominalizat cu zece întrebări.

10 lucruri despre mine:

  1. Sunt zodia Capricorn ( a treia generație după tata și bunicul).
  2. Mă pasionează călătoriile și diversitatea culturală încât singurul canal de televiziune pe care îl urmăresc este Travel Channel.
  3. Îmi place să descopăr artiști și melodii mai puțin cunoscute.Dacă o melodie bună are doar câteva sute de mii de vizualizări am senzația că sunt parte a ceva special.
  4. Îmi doresc o casă la marginea pădurii. Mi-ar plăcea să mă pot plimba prin pădure, să îmi pun ordine în gânduri, să mă liniștesc și să admir natura oricând am chef.
  5. Sunt în clasa a douăsprezecea și mă pregătesc pentru Bac.
  6. Am început să scriu o carte dar nu am motivație suficientă să o termin. În doi ani am scris aproape 30 de pagini.
  7. Îmi place foarte mult untul de arahide.
  8. Nu îmi place să iau autobuzul ( în timpul școlii parcurg zilnic patru kilometri și întârzii aproape de fiecare dată pentru că mă încăpățânez să nu iau autobuzul).
  9. Nu îmi schimb tonul vocii când sunt ironic și prietenii nu știu ce să mai creadă :))
  10. Probabil nu o să mă obișnuiesc niciodată cu ideea că unii oameni aleg să trăiască o viață monotonă.

Întrebări de la Three Raven Feathers:
1.Ce carte are cea mai frumoasă copertă, din punctul tău de vedere?

 Cioburi de stele, scrisă de Amie Kaufman și Meagan Spooner. Coperta a reprezentat unul din factorii cheie pentru care am decis să citesc această carte. Este dinamică și oferă o imagine fidelă a ceea ce vei descoperi pe parcursul lecturii.

cioburidestele

2.Cât de des oferi cărți drept cadou?

Cât de des mi se oferă ocazia. Nu am foarte mulți prieteni care citesc și care își doresc cărți, dar dacă știu că vine ziua unui prieten apropiat, primul lucru la care mă gândesc este ce carte i s-ar potrivi. La școală, o colegă chiar m-a rugat să nu îi iau cărți de Secret Santa, așa că nu ofer cărți decât atunci când știu că vor fi apreciate.

3.Colecționezi semne de carte?

Nu pot să spun că le colecționez, dar având aproape 200 de cărți în bibliotecă, cred că am strâns câteva zeci. Le folosesc destul de rar, preferând să recitesc pasaje până ajung la capitolul unde am rămas.

4.Ce gen literar îndrăgeşti cel mai mult?

Citesc foarte multe romane de ficțiune (fantastice și științifico-fantastice), dar cele mai bune cărți pe care le-am întâlnit sunt cele care explorează realitatea lumii contemporane, fără elemente fantastice .

5.Care este personajul cu care te identifici cel mai bine?

Bună întrebare. Cred că m-aș putea integra fără probleme într-un roman de John Green deoarece, asemenea personajelor Miles Halter din „Căutând-o pe Alaska” și Quentin Jacobsen din ” Oraşe de hârtie”, și eu le sunt loial prietenilor, sătul de monotonia vieții de liceu și gata oricând să plec într-o aventură.

6.Dacă ar trebui să alegi a fi o creatură fantasy,care ar fi aceea?

Dacă ar trebui să aleg o civilizație supranaturală aș alege elfii. Îmi place să îmi imaginez că departe,pe tărâmuri nordice cu puțini locuitori, ființe micuțe și nevăzute ocrotesc pădurea și uneori ajută oamenii fără știința acestora. Spre deosebire de alte ființe supranaturale care duc o viață agitată, elfii sunt considerați pașnici și se folosesc de statutul de semizei pentru a păstra armonia.

7.Există o carte care nu ți-a plăcut absolut deloc?

Nu, consider că din fiecare carte poți să înveți câte ceva, indiferent că este vorba de o idee sau un întreg pachet de cunoștiințe. În schimb, o carte care mi-a dat bătăi de cap și pe care cu greu m-am ambiționat să o termin a fost „Ion” de Liviu Rebreanu.

8.Care este cel mai impresionant personaj negativ pe care l-ai întâlnit?tumblr_o9fyovGMqF1s5m21go1_250

Cersei Lannister din seria „Cântec de gheață și foc”: Everyone who isn’t us is an enemy. Pe parcursul a cinci cărți și șase sezoane de serial, Cersei a condus din umbră Westeros. A împins imperiul în declin, îngreunând  viața oamenilor de rând, și-a înlăturat adversarii politici (inclusiv personajele îndrăgite de toți) și printr-o lovitură de stat șocantă a obținut Tronul de Fier. Dar oricât de distructivă este calea aleasă de regină, fanii seriei nu o pot urî pe Cersei. Mai mult, unii nici nu o mai consideră un personaj negativ. Regina-mamă a luptat pentru a-și proteja familia și acum poartă vina dezbinării acesteia. Cântec de gheață și foc ne-a oferit atâtea personaje complexe, dar parcă niciunul nu a suferit o transformare radicală precum cea a lui Cersei. Alte personaje negative demne de menționat sunt Ramsay Bolton, Melisandre și Joffrey Baratheon.

9.Ce carte te-a emoționat până la lacrimi?

Oricât de mult m-ar impresiona o carte sau un film, lacrimile refuză să apară, probabil pentru că știu că personajele sunt ficționale. În clasa a doua învățătoarea ne-a recomandat  „Punte spre Terabithia” de Katherine Paterson și ultimele capitole încă mă mai bântuie. Tot la capitolul cărți emoționante, recomand „Hoțul de cărți” de Markus Zusak și „Fata cu toate darurile” de M. R. Carey.

punte-spreterabithia-horz

10.Dacă ai putea fi un personaj dintr-o carte, care ar fi acela și de ce ?

Știu că sună clișeic dar chiar mi-ar fi plăcut să studiez la Hogwarts. Nici nu ar trebui să fiu un personaj principal, m-aș bucura pur și simplu să trăiesc în lumea magică creată de J.K.Rowling. Un alt univers ficțional în care mi-ar plăcea să trăiesc este cel imaginat de Cassandra Clare în seria „Instrumente mortale„.

tumblr_nkv5im8WhP1u1vo97o1_500

Întrebări de la The Sagittarius Books:

1. Alege un citat care te reprezintă.

„When a man loves cats, I am his friend and comrade, without further introduction.” – Mark Twain

2. Ai urât vreodată un personaj ficțional?

Două cuvinte: Dolores Umbridge. Profesoara de Apărare împotriva Artelor Întunecate din „Harry Potter şi Ordinul Phoenix” este fără îndoială unul dintre cele mai detestate personaje din literatura pentru copii.Cred că motivul pentru care o urâm cu toți este că ne amintește fiecăruia de cineva, construcția personajului fiind atât de aproape de realitate. Mentorul care te trădează, politicianul corupt, profesorul care îți face viața grea doar pentru că poate, toate acestea se regăsesc în comportamentul lui Umbridge. În viața reală nu-l vei înfrunta pe Voldemort,dar te vei lovi adesea de Umbridge. Și acum, doar gândindu-mă la ea, începe să mă ia durerea de cap.

tumblr_inline_n2vayrIoCJ1s7hbkx-1457625473

3. Ai vreun personaj model, cu care vrei să semeni la un moment dat? Sau un autor model?

Uneori mi-aș dori să fiu mai altruist în relațiile cu ceilalți, să pot înțelege mai ușor așteptările și problemele celor din jur, să îi pot ajuta asemenea personajului Stargirl din romanul  „Copila-Stea” de Jerry Spinelli. De fiecare dată când cineva acționează într-un mod neplăcut încerc să-i înțeleg situația înainte de a-l judeca și toate astea se datorează personajului amintit mai sus. Ca autori îi admir pe Ransom Riggs și Rick Yancey pentru felul în care dozează suspansul.

4. Cu ce autori ai vrea să poți sta de vorbă?

Paulo Coelho. Romanul „Învingătorul este întotdeauna singur ” se numără printre cărțile mele preferate și în momentul de față citesc „Adulter„. Următorul roman de pe lista mea de lecturi este Alchimistul”. Autorul are un stil de scriere specific, sincer și profund, și fiecare personaj îți amintește de un prieten vechi. Mi-ar plăcea să îl întâlnesc, să discutăm despre viață și societate.

5. Care este cel mai înspăimântător personaj ficțional pe care îl cunoști?

Sunt tentat să îl amintesc pe Voldemort din seria Harry Potter pentru că își pierde complet umanitatea și singurul lucru care îl mai ține în viață este ura, nevoia de răzbunare. Totuși, dementorii.

tumblr_nn5cmvf4VV1rz7ailo2_500

6. Există vreo carte care ți-a schimbat complet percepția asupra lumii?

Când aveam șase ani am văzut Ferma Animalelor ( filmul de animație din 1954), realizat după romanul scris de George Orwell. Deviza cărții: „Toate animalele sunt egale, numai că unele animale sunt mai egale decât altele”.Cartea este o lecție de viață și la vârsta aceea m-a impresionat profund. Recomand cartea în aceeași măsură ca filmul.

7. Ai gusturi asemănătoare în filme și cărți? Dacă nu, care sunt deosebirile?

În general,da, îmi plac cărțile alerte, care îți pun mintea la contribuție. În materie de filme, observ tot mai multe adaptări cinematografice ale romanelor și tot mai puține scenarii originale. Sper că măcar așa oamenii vor deveni mai interesați de cărți și vor citi mai mult.

8. Science fiction, horror sau fantasy?

Câte puțin din fiecare.

9. În ce tărâm magic ți-ar plăcea să trăiești?

Am vizitat atâtea lumi atât de diferite, prin intermediul cărților și al filmelor, încât mi-ar fi imposibil să aleg doar una. Aș vizita Narnia, Hogwarts, Middle Earth, Wonderland și abia apoi m-aș hotărî unde vreau să rămân.

10. Care sunt autorii care ți-au marcat adolescența?

Am început cu Mircea Sântimbreanu ( Recreația Mare) și Constantin Chiriță ( Cireșarii). Mai târziu i-am descoperit pe Joseph Delaney,L. J. Smith ,Charlaine Harris, Veronica Roth și Alexandre Dumas.

Bloguri nominalizate :

  1. Cărți la puterea a doua
  2. Romance Of Pages
  3. Reading After Midnight
  4. My Book Basket
  5. Stil de scriitor

Întrebări : 

1. Numește cartea preferată și descrie-o în cinci cuvinte.

2. În ce moment al zilei citești?

3. Ce carte lansată în străinătate ți-ar plăcea să apară și la noi în țară?

4. Ce autor contemporan crezi că ar trebui să se studieze în școli?

5. Cărei cărți i-ai schimba finalul și de ce?

6.Ce carte a fost mai bună decât de așteptai?

7. Citești recenzii înainte de a cumpăra o carte?

8. Există vreo melodie ce te inspiră să scrii o carte?

9. Ce roman independent ți-ar fi plăcut să aibă o continuare?

10. Există o carte populară care ție personal ți-a displăcut?

 

2 gânduri despre „Premiile Liebster”

  1. Bună și mulțumesc frumos pentru tag! Faine întrebările și răspunsurile! Și mie îmi place când descopăr melodii mai puțin cunoscute. După ce devin populare simt că am pierdut ceva ce era doar al meu.

Spam-ul nu este permis pe acest blog !

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.