Recenzie: Farame de Soapte de Amie Kaufman si Meagan Spooner

Carte oferita de libraria online Libris pentru recenzie. Multumesc mult!

Descriere:911698

Fărâme de şoapte aduce în scenă o pereche de îndrăgostiţi aflaţi în taberele adverse ale unui război sângeros.

Jubilee Chase şi Flynn Cormac n-ar fi trebuit să se întâlnească niciodată.Lee este căpitan şi face parte din forţele trimise pe Avon să-i supună pe coloniştii rebeli ai acestei planete terraformate.
Flynn conduce revolta împotriva corporaţiilor care nu şi-au respectat promisiunea de a transforma planetele ospitaliere în unele pe care se poate trăi.
Încercând cu disperare să-şi asigure un avantaj cât de mic într-un război nemilos, Flynn face singurul lucru care pare să aibă sens atunci când el şi Lee îşi încrucişează cărările: se întoarce la bază, luând-o prizonieră.Dar în timp ce tovaraşii lui se pregătesc s-o execute pe această fată dură, cu nervi de oţel, Flynn face o altă alegere, care îl va schimba pentru totdeauna.

Lumea fantastică pe care o imaginează autoarele, talentul lor de a îmbina teme originale şi familiare, de a susţine două voci într-o poveste presărată cu romantism şi tensiune – toate promit, în a treia parte a trilogiei, o altă lume, o altă aventură şi, dacă avem noroc, un alt cuplu de îndrăgostiţi. – Booklist

Farame de Soapte este o carte  completa,care desfiinteaza statutul de „roman independent” (asa cum sunt gresit considerate aceste carti) si recomanda aceasta saga sci-fi pentru adolescenti cum putine serii YA au reusit s-o faca. Daca v-a placut Cioburi de stele la fel de mult cat mi-a placut mie nu o sa fiti dezamagiti de aceasta continuare. tumblr_nwddokE67i1tt6hpko4_1280Lumea fictiva este noua,eroii povestii sunt noi,conflictul este nou,dar atmosfera generala a romanului este aceiasi de care am fost  fascinati la primul volum,cu rasturnari de situatie si momente tensionate in fiecare capitol. Nu pot sa spun ca ideea cartii este una noua (indragostiti aflati in tabere adverse) dar sunt acele mici plusuri in scriere care au ridicat aceasta carte in ochii mei. Jubilee Chase este un personaj bine construit,cu trairi si sentimente autentice care ne invata de ce  „corectitudine”  este un termen vag. Este corect sa lupti intr-un razboi fara sfarsit? Este corect sa iti tradezii oamenii,daca asta ar insemna incheierea razboiului? Flynn Cormac,fratele celebrei fete a rebeliunii pe Avon,o ajuta pe Lee sa raspunda la aceaste intrebari.Relatia lor evolueaza rapid,realist,induiosator. Intotdeauna mi-au placut cartile moderate,care nici nu ma tin in tensiune si alerta pana la ultima pagina,sa adorm cu dureri de cap dupa ce o termin,dar nici nu te inunda cu informatii din primele randuri,ci se autorecomanda pe parcurs.  Farame de Soapte este o astfel de carte: autoarele ne ofera cate o piesa de puzzle odata si la final vedem cum piesele se imbina pentru a forma o imagine completa. O sa dezvolt putin ideea,daca tot am scris despre complexitate.Imi place sa regasesc personaje sau detalii despre personaje din volume anterioare ale unui scriitor intr-un roman independent. Consider ca asa universul creat de autor este mai amplu si mai interesant de urmarit. Ei bine,acest roman contine detalii si despre eroii din primul volum al trilogiei dar si despre cuplul din ultimul volum (surpriza!). Apoi intervine constructia personajelor,astfel incat cele trei perechi de tineri sa nu se asemene intre ei,ci sa fie ghidati de un scop comun. Autoarele Amie Kaufman si Meagan Spooner aloca destul spatiu personajelor principale sa comunice si sa invete unii de la altii. Daca in primul volum eram impresionati de planeta misterioasa si toate peisajele si animalele imaginate de autoare,in acest volum nu se mai pune accentul pe decor,ci eroii sunt cei care uimesc.Desi autoarele nu se sfiesc sa ilustreze consecintele razboiului cu toate pierderile omenesti,nici latura psihologica nu este ignorata (mai adanc explorata prin personajul lui Jubilee).In aceasta carte nu exista conceptul de oameni buni si oameni rai: absolut toate persoanele au un motiv care ii indeamna sa recurga la anumite masuri. Personajele secundare au fost si ele relativ conturate: Molly,Alexi,Sofia (de ea o sa auzim si mai tarziu),dar celtumblr_npzps4Uo1L1qj2utso1_400 mai mult m-a impresionat „fantoma din Noiembrie”.Este trist sa te gandesti ca oamenii ar putea influenta in mod negativ asemenea fiinte, dar nu este deloc departe de adevar.Mi-au placut si referintele la planeta Pamant- nu-mi amintesc sa ne fi explicat cineva ce s-a intamplat cu planeta noastra in romanul precedent,dar acum stim cel putin ca anumite culturi au supravietuit si sunt transmise din generatie in generatie.La finalul cartii conflictele au fost deconspirate in proportie de 75%,dar este acel 25% care ma pune pe ganduri si nu ma indoiesc ca se poate intampla orice in continuare.Totusi, daca ar fi sa aleg intre Cioburi de stele si Farame De Soapte, as alege primul roman.Aceasta alegere i se datoreaza partial eroinei principale – nu ma intelegeti gresit,sunt intru totul de acord cu eroinele puternice asemenea lui Lee Chase,dar,literatura pentru tineri fiind dominata de astfel de personaje puternice,cateodata este amuzant sa mai citesti si despre domnite aflate la ananghie 🙂

Ultima parte a trilogiei,Their Fractured Light,se va lansa in America pe 1 decembrie si ii va avea ca protagonisti pe Sofia si Gideon,doi maestrii ai scamatoriilor in frapanta lume buna tumblr_nwovuvnh4D1tahfj3o4_250a Corintului. Eu unul abia astept sa citesc concluzia acestei serii sci-fi si sunt curios ce tehnica de scriere au mai abordat autoarele pentru povestirile dintre capitole.Mi-am format si teorii despre cum se va incheia seria – evident,nu o sa vi le impartasesc aici,ci intr-o viitoare recenzie.Ca de fiecare data cand sunt intrebat,recomand seria,pentru ca introduce unei noi generatii romanele stiintifico-fantastice ,mai accesibile deocamdata decat emblematicele Star Wars si Star Trek.Chiar admir initiativa scriitorilor de a-i indeamna pe tineri sa studieze mai indeaproape spatiul cosmic. Cand am terminat de citit cartea,i-am acordat pe Goodreads 5 stele si imi mentin parerea si la cateva zile de la finalizarea ei. Seria se reinventeaza cu fiecare volum si merita citita. Puteti achizitiona aceast volum din serie precum si prima carte online.Spor la citit!

Citate favorite:

„Daca te ranesti nu inseamna ca esti curajoasa,iubita mea. A fi curajoasa inseamna sa ii protejezi pe ceilalti sa nu se raneasca.”

„Poate ca nici nu ne-am placea unul pe celalalt daca nu am fi nevoiti sa ne luptam pentru vietile noastre in fiecare secunda a fiecarei zile.”