Recenzie: Mincinosii de E.Lockhart

Nimeni n-are nevoie de nimeni.
Nimeni nu greşeşte vreodată.
Trăim, cel puţin pe durata verii, pe o insulă privată, în apropiere de linia de coastă din Massachusetts.
Poate că asta este tot ce trebuie să ştiţi.”

Şocant, de o frumuseţe tulburătoare şi foarte bine construit, Mincinoşii o să-ţi rămână în minte pentru totdeauna.
John Green, autor al romanului Sub aceeaşi stea, bestseller New York Times

Lumea mincinosilor m-a intrigat de la primele pagini.Rolul cartilor de fictiune este de a ne distrage de la realitate,iar aceasta poveste reuseste cu desavarsire acest lucru.Intalnesti distractii la tot pasul – de la o avere exorbitanta la toate modalitatile imaginabile de a o cheltui. Cartea este minutios scrisa si autoarea a surprins numeroase parabole sub forma unor scurte povestiri cu fiice de imparat,dragoni,soareci si vrajitoare. Stilul naratiunii este fresh, simbolic si putin sofisticat,ceea ce nu este neaparat un lucru rau. Am gasit in carte si un element din filosofia lui Paula Coelho,conceptul de „saracii oameni bogati” dus la extreme.Insasi personajul principal,Cadence, este genul de tanara frumoasa si bogata care se incapataneaza sa vada viata in gri si in fata careia cititorii raman indiferenti. Fata tumblr_nk14tgrbHJ1rvzym2o1_1280isi povesteste ultimele veri petrecute pe insula privata, secretele de familie si care este pretul mentinerii aparentelor. Un singur factor ii perturbeaza echilibrul: un accident misterios in urma caruia Cadence a ramas cu „traumatism cranian”,provocandu-i dureri de cap insuportabile.Intoarsa pe insula si avand doar patru saptamani la dispozitie pentru a descoperi ce anume a provocat accidentul si de ce niciun membru al familiei nu este dornic sa i se confeseze, Cadence cauta sprijin in grupul ei de prieteni,supranumiti Mincinosii. Acestia sunt Mirren,Johnny si Gat. Mirren este o fire calda,ambitioasa,melancolica.Johnny este cel de-al doilea mostenitor, energia si simtul umorului compensand lipsa inaltimii. Gat este prima iubire a lui Cadence, neacceptat de familie datorita originii sale amerindiene. Volumul este structurat pe cinci parti,adevarul despre accident fiind dezvaluit in saptamana finala pe insula.

Autoarea,E.Lockhart,capteaza atentia cititorului prin multitudinea imaginilor artistice si a descrierilor,toate raspunsurile la intrebari fiind ascunse cu iscusinta in detalii.Este transmisa cititorului o „poveste-schelet”,fiind descoperite noi detalii in completarea intamplarilor trecute, in paralel cu povestea dezvoltata la timpul prezent. Ideea ca o familie dezbinata de avere poate fi reunita prin lipsa acesteia a fost adesea abordata in literatura tumblr_na778gwDIt1sg3wwxo1_1280universala.Ce aduce Mincinosii inovativ acestui concept? Aflam cat de mult este afectata noua generatie de neintelegerile din familie si pana unde sunt dispusi tinerii sa mearga pentru a risipi obiectul neintelegerilor: banii. Cel mai realist personaj din roman a fost Gat -cu entuziasmul sau pentru lume si socul de a patrunde intr-o societate dezinteresata de povestea din spatele unui tablou scump. Cartea se citeste intr-un timp relativ scurt,dar impactul ultimelor capitole este puternic. Cu totii avem idei preconcepute despre Superclasa si aceasta carte dovedeste ca,in ciuda a generatii intregi de coruptie,inca mai exista speranta pentru tineri.O carte reusita – de la stilul naratiunii la atmosfera generala si impact. Imbinarea misterului cu iubirea este o reteta de succes pentru tineri. In concluzie, Mincinosii este o lectura perfecta pentru o zi de vara. Puteti achizitiona cartea online.