Recenzie: „Jocurile Foamei: Sfidarea” de Suzanne Collins

jocurile-foamei-sfidarea-199076Descriere:

Sfidarea este al doilea volum din seria Jocurile Foamei. Suzanne Collins continua intr-o maniera magistrala povestea Districtului 12.
  Katniss si Peeta au castigat impreuna sangeroasele Jocuri ale Foamei, sfidand pentru prima oara in istorie regulile impuse de Capitoliu. Reveniti in Districtul 12, dupa toate incercarile infruntate, convinsi ca au castigat o viata sigura si decenta pentru ei si familiile lor, spera ca va urma o lunga perioada de pace. Dar, in timp ce Katniss si Peeta parcurg obligatoriul Tur al Invingatorilor, apar zvonuri despre o revolta printre locuitorii districtelor. Iar in ochii conducatorilor, ei sunt sursa acestei rebeliuni. Daca nu vor reusi sa convinga natiunea Panemului ca sunt in continuare indragostiti nebuneste, consecintele ar putea fi dezastruoase…

Cred ca am tot amintit pe blog ca seria este una dintre preferatele mele,asadar a venit momentul sa va spun si de ce. Eu am considerat prima carte un fel de introducere pentru adevaratul conflict. Asa cum presedintele Snow recunoaste:sfidarea din arena a fost scanteia ce a aprins focul revoltelor.Acum,districtele se razvratesc impotriva guvernului si metoda gasita de presedinte pentru a-i linisti este readucerea castigatorilor Jocurilor precedente inapoi in arena. Daca in primul volum scopul lui Katniss era de a iesi din arena in viata,in cel de-al doilea Katniss isi canalizeaza toata energia pentru a-si pastra in viata prietenul, Peeta. Relatia celor doi este mult mai complicata,deoarece, desi este fortata sa-si etaleze dragostea pentru Peeta in fata intregii natiuni,Katniss are sentimente puternice pentru un tanar din districtul 12,Gale. Mi-a placut cum a evoluat relatia lor pe plan psihologic, autoarea ofera atat momentele cele mai fericite ale relatiei cat si pe cele mai tensionate,din arena. Citind Jocurile Foamei: Sfidarea suntem martori la un adevarat spectacol, atat de complex si complet incat in anumite momente este greu sa deosebesti fictiunea de realitate, astfel de revolte fiind obisnuite in istorie.Dar ceea ce lipseste adeseori istoriei si ceea ce m-a facut sa indragesc Sfidarea este perspectiva povestirii: aceste priviri din culise ale spectacolului,volumul surprinzand mai mult viata personajelor din afara campului de lupta.Eroina neinfricata ce sfida conducerea si cucerea inimile telespectatorilor lasa locul unei altfel de eroine: mai vulnerabila,dispusa sa faca pe plactumblr_nhyyp6Km8x1u7smquo1_500 presedintelui, amintindu-ne ca nu este un personaj perfect. Am fost surprins de schimbarea fetei: te-ai astepta de la un personaj cu atata putere sa isi exprime aceasta autoritate,dar nu o vezi pe Katniss  folosindu-se de putere in adevarata ei masura. Motivul? Nu,nu se asteapta ca altii sa duca aceasta batalie in locul ei,ci  constientizeaza ca viata celor dragi depinde de viata ei si lupta pentru a-i mentine in viata.Dragostea este un scop nobil.Cunosc zeci de exemple din carti sau din viata reala in care dragostea a fost pusa in fata ratiunii. Rezultatele nu numai ca sunt adeseori distructive,dar prin aceasta dragoste sincera autoarea ne da un exemplu pozitiv pentru o parte din cititori si negativ pentru ceilalti -totul depinde de perspectiva.

tumblr_ng642mqeUB1syw9dlo1_r1_1280Obiectivul tuturor fiind recastigarea titlului de campion al Jocurilor,avem parte de o editie a Jocurilor mult mai interesanta (si periculoasa), fiecare concurent avand o strategie proprie si abilitati speciale. Autoarea a stiut sa introduca un numar potrivit de personaje noi si totusi sa nu abata atentia de la indragostitii aflati sub o stea nefasta din districtul 12. Johanna Mason, fermecatoare,inteligenta si la fel de misterioasa precum partea intunecata a lunii a fost de departe preferata mea. Comentariile ei spirituale in momentele tensionate si nu numai au dat savoare naratiunii. Si Finnick Odair este de mentionat: un aspirant la titlu la fel de puternic, el ii castiga increderea lui Katniss intr-un moment cheie al Jocurilor.Ceea ce m-a intrigat initial la Finnick a fost atitudinea lui prea binevoitoare. Autoarea a avut succes in a-l transforma pe Finnick intr-un personaj greu de citit: nu am reusit sa-mi dau seama daca era rau sau bun pana la proba contrarie si pe tot parcursul cartii am asteptat sa vad ce pune la cale. Cu personaje memorabile si un conflict bine sprijinit probabilitatea de a te indragosti de aceasta carte este maxima. Orice comentariu negativ la adresa seriei se pierde in multitudinea de emotii provocate de finalul neprevazut.Seria Jocurile Foamei are un puternic impact cinematografic, lasand intotdeauna cititorii sa astepte in agonie urmatoarea lovitura. Sfidarea ne reaminteste sa fim recunoscatori pentru ce avem,sa luptam pentru drepturile atunci cand acestea ne sunt incalcate si ca este nevoie doar de o sclipire de curaj pentru a indrepta sistemul. Ii sunttumblr_mwofv7Tb591sk4l2mo2_500 recunoscator lui Suzanne Collins pentru ca a scris povestea lui Katniss, pe care eu o consider in mare parte o parabola. Volumul acesta l-a depasit cu mult pe primul si sunt curios cum o sa evolueze situatia. Pentru ca nu a incetat sa ma surprinda si pentru conflictul bine structurat consider ca aceasta carte merita din plin cinci stele. De asemenea am inclus-o in topul celor mai bune carti citite in 2014. Ma bucur ca am descoperit seria Jocurile Foamei si v-o recomand calduros!

Puteti cumpara cartea online de pe Libris !

Hunger Games: Catching Fire Trailer :