Recenzie: ” Harry Potter si Talismanele Mortii ” de J.K.Rowling

j-k-rowling-harrypottersitalismanelemortiiFragment :

Isi imagina ca el era posesorul Talismanelor si ca statea in fata lui Cap-de-Mort, ale carui Horcruxuri nu se comparau cu Talismanele… Niciunul nu poate trai in timp ce celalalt supravietuieste… oare acesta era raspunsul? Oare exista totusi o cale de a fi sigur ca va invinge el?

Nu simt nevoia sa vorbesc despre acest volum independent de serie.Dar simt nevoia sa povestesc cuiva despre lumea magica imaginata de J.K.Rowling,despre calatoria minunata la care am luat parte si care (din pacate) se incheie cu acest volum. Cu mici exceptii, aceasta carte nu introduce atatea elemente noi,cat le aprofundeaza pe cele vechi. Credeam ca am deslusit secretele lumii magice,dupa sase volume in compania eroilor principali, dar ceea ce ador la aceasta serie este ca reuseste sa ma surprinda mereu prin Tumblr_mehb8jEzl71r5m9q3o1_500inteligenta si creativitatea ei. Mi-ar fi placut sa citesc seria la varsta indicata,deoarece mi-ar fi deschis cu siguranta apetitul pentru lectura,dar mai bine mai tarziu decat niciodata,corect? Si pentru aceia dintre voi care considerati ca este prea tarziu sa incepeti aceasta serie,v-as sfatui sa lasati deoparte indoielile si sa va identificati cu personajele, sa va amititi de nazbatiile facute la varsta lor 😀 Este o calatorie placuta,complexa,care in acelasi timp va antreneaza si gandirea si creativitatea. Cand spun „calatorie placuta”,asa cum am precizat mai sus,ma indepartez putin de volumul de fata. Fiind ultimul, cu o situatie atat de tensionata, nu pot spune ca m-am relaxat citindu-l. Am fost mai mult intr-o stare alerta, recitind scenele care ma lasau cu rasuflarea taiata. De obicei cand stiu ca sfarsitul unei serii este aproape,incerc sa ma agat de personaje,locuri,pentru ca stiu ca ar putea fi ultima data cand citesc ceva despre ele.Am pornit cu asteptari mari,desigur,dar chiar si asa,am ramas uimit de cata atentie acorda autoarea fiecarui personaj si aspect la finalul seriei.

tumblr_ngque5Is761rdlsfdo1_500Sunt un mare amator de fictiune. Iar cand vine vorba de fictiune, obstacolul peste care nu reusesc sa trec,la unele volume,este credibilitatea.Acord credibilitate oricarei carti in proportie de 50% (cam pana la jumatate). Pana atunci,incerc sa nu ma indoiesc de ce am citit, dar daca si dupa jumatate,aceasta continua in aceiasi maniera irealista si nu se prevede nicio sansa de schimbare,nu-mi mai bat capul cu lecturarea ei. La Harry Potter am fost dispus sa ignor micile „scapari” narative (desul de putine,ce-i drept) si sa ma bucur de carti asa cum sunt. Deoarece sunt carti pentru copii,seria urmareste anumite probleme ale tinerilor si discuta valori morale demne de urmat.Seria-fenomen,asteptata de tumblr_m5017k1fna1qm8u9uo10_500copii si parinti,a cucerit lumea si orice as incerca eu sa spun pare neglijabil in comparatie cu ce reprezinta aceaste carti de fapt. Sunt motivul pentru care anual zeci de mii de copii (poate sute de mii) incep sa indrageasca lectura. Sunt motivul pentru care foarte multi scriitori tineri s-au reorientat spre fictiune. Au influentat atatea vieti si au adus o schimbare mult asteptata. Acum ca am terminat aceasta serie,voi astepta alaturi de ceilalti cititori urmatoarele filme si carti, care ,desi nu-l mai au ca protagonist pe indragitul vrajitor adolescent Harry Potter,vor mentine aprinsa pasiunea pentru magie.Cred ca mai sunt atatea lucruri surprinzatoare in scrierea lui J.K.Rowling si de aceea planuiesc sa citesc si romanele ei pentru adulti,scrise sub pseudonimimul Robert Galbraith.

Unele povesti raman cu noi pentru totdeauna.Seria Harry Potter este exact genul acesta de lectura:  o poveste clasica, nemuritoare,pe care sunt sigur ca nu o voi uita curand. M-am atasat foarte mult de personaje si acum imi este foarte greu sa ma despart de ele. Fiecare element din universul lui Rowling se imbina armonios in conturarea acestei lumi fantastice si nu poti sablack-and-white-dumbledore-gif-harry-potter-Favim.com-367205 treci peste aceasta despartire indiferent. Sper sa am ocazia vreodata sa ii multumesc autoarei pentru ca a transpus atatea emotii in cuvinte. Intr-o lume in care ti se spune frecvent ca nu poti trai „cu capul in nori” este minunat ca exista alternative de evadare prin literatura, de a te desprinde de lumea reala pentru putin timp si a te intoarce la eroii tai preferati oricand simti nevoia. Este o serie „de suflet” si,desi in recenziile trecute v-am prezentat si cateva puncte slabe, nu regret nicio clipa ca am inceput sa citesc aceste carti. Harry Potter si Talismanele Mortii este o carte reusita, cu toata maturitatea necesara personajelor pentru a incheia un razboi, dar pur si simplu nu mi-a format in minte imaginea unei carti de cinci stele. Seria,in schimb isi merita cele cinci stele,fiind unele dintre cele mai pretioase carti ale copilariei 🙂

Rating carte:

Rating serie:

Harry Potter and The Deathly Hallows Pt.I :