Ce inseamna fericirea?

  Am acceptat provocarea lansata de Amiral de a va spune ce inseamna fericirea pentru mine.Concursul este realizat cu sprijinul librariei online Libris,unde puteti gasi cea mai mare varietate de  carti online din Romania 🙂

Acum ceva timp am fost pus intr-o postura delicata cand mi s-a spus ca in viata nu traim in medie nici macar o ora de fercire sincera.M-am trezit asadar cu o multime de intrebari,cea mai apasatoare fiind (-ati ghicit !-): Ce inseamna fericirea? Este fericirea o stare,un moment? Fericirea pentru reusita altora este de fapt fericirea proprie? Si dupa doua ceasuri extrem de obositoare am realizat ca tot cautand fericirea adevarata, nu eram fericit deloc.Ma gandeam la toate lucrurile necesare pentru a fi fericit si,fara sa vreau,excludeam motivele de fericire existente: familia mea, prietenii ,povestile,muzica,etc. Nu spun ca trebuie sa ne limitam asteptarile in viata,dar odata ce te vei accepta pe tine si modul tau de viata vei fi vizibil mai fericit. Recunosc ca prin firea mea,nu sunt o persoana foarte fericita.Am nevoie sa mi se aminteasca des de ce ar trebuie sa fiu fericit. Inca lucrez la acceptarea de sine si incerc sa ma implic mai mult in relatiile cu ceilalti. Dar in momentul de fata am atatea motive de bucurie: traim in aceasta agitatie vesela si sunt atatea lucruri ce asteapta sa fie descoperite. Imi plac emisiunile de calatorii.Iimi plac oamenii pozitivi si povestile fantastice.Imi place arhitectura si povestea din spatele ei.Imi place sa ma trezesc dimineata fara regrete si sa continui ziua in acest fel.Imi place sa scriu pe blog si va sunt recunoscator ca il cititi. Imi place Romania si imi doresc sa fim apreciati in afara. Imi place ciocolata calda indiferent de anotimp.Imi place ploaia si senzatia de profunzime. Imi plac lucrurile simple si  si comfortul de a fi asa cum iti doresti. Fericirea este variabila dar nu poate fi „consumata”. Nu iti poate lua nimeni dreptul de a fi fericit si senzatia de exaltare.Fericirea este involuntara (desi atatea persoane apeleaza la substante pentru o falsa fericire temporara).N-o sa etichetez niciodata fericirea cuiva drept o ” pierdere de timp „.Mi-as dori ca toti sa fim putin mai ingaduitori dar nu poti forta astfel de lucruri.

Asadar daca esti fericit acum incearca sa-ti amintesti acest moment, pentru ca intr-o zi vei avea nevoie de acest motiv de fericire pentru a-ti readuce zambetul pe buze. Iar daca afara este frumos iar tu tragi perdeaua incearca o abordare nou : discuta cu un prieten despre situatia ta,incearca o activitate noua sau macar una veche care iti face placere,accepta schimbarile mici sau mari (ceilalti nu se vor schimba daca nici tu nu vrei s-o faci). In concluzie poate ca suntem fericiti sau inca asteptam sa fim fericiti,dar atata timp cat privesti in fata si nu in spate inca mai sunt sanse pentru o viata frumos traita.

Spam-ul nu este permis pe acest blog !

