Recenzie: ” Cioburi de stele ” de Amie Kaufman & Meagan Spooner

Carte oferita de libraria online Libris. Multumesc mult!

2663_15e271a2

Icarus e o uriaşă navă spaţială care călătoreşte prin hiperspaţiu cu viteză superluminică. Icarus explodează, iar Lilac LaRoux (fiica celui mai bogat om din univers) şi Tarver Merendsen (care, la doar 18 ani, este deja erou de război) sunt singurii supravieţuitori. O navetă de salvare îi duce pe o planetă pustie, unde găsesc o formă ciudată de viaţă („fiinţele şoptitoare”), supusă unui experiment secret condamnabil, iniţiat de tatăl lui Lilac. Totul se schimbă după ce Lilac şi Tarver dezleagă misterul „fiinţelor şoptitoare” şi află că ar putea fi salvaţi. Dar nu vor mai fi niciodată aceiaşi tineri care au păşit cândva pe planeta pustie.

tumblr_mxluq2zqsv1s8zax5o1_500Recenzie:

Nu credeam ca o sa mai citesc o carte despre stele atat de curand,dar Cioburi de stele a aparut la fix. Actiunea se desfasoara intr-un viitor distopic.Resursele Pamantului au fost epuizate si printr-un proces numit „terraformare” multe alte planete au fost colonizate. Protagonistii acestei aventuri spatiale sunt: Lilac LaRoux,fiica celui mai influent om din univers,care a invatat sa-si controleze emotiile inca din copilarie si Tarver Merendsen,un tanar devenit celebru pentru eforturile remarcabile depuse in razboiul intergalactic. Cu toate neintelegerile lor,cei doi sunt nevoiti sa colaboreze pentru a ramane in viata pe o planeta misterioasa.Va suna promitator, deja? Am pornit lectura cu gandul ca Cioburi de stele va fi o alta saga Disney cu potential imens.Ce-i drept, elementele Disney sunt acolo, dar aerul naratiunii este diferit.Nu este prea mult,nu este prea putin,povestea este credibila de la relatia formata intre Lilac si Tarver la lumea noua si surprinzatoare,atent descrisa de autoare. Si sentimentele sunt autentice:autoarele lasa multe portite deschise pentru ca Lilac si Tarver sa se cunoasca mai bine (unele involuntare) si intre ei se formeaza o conexiune psihica (se ataseaza unul de altul si accepta ca ajutoarele ar putea sa nu mai ajunga niciodata). E usor de inteles de ce atatia cititori recomanda cartea:stilul este fresh,captivant,lumea incredubil cladita,iar povestea este accesibila,pe intelesul tuturor. Nu prea sunt genul care plange dupa Titanic (sau filme,in general),dar intorsatura pe care a luat-o povestea lui Lilac m-a impresionat.Acea stare (de tranzitie?) in care se afla Lilac mi-a amintit de  o alta eroina (Mia-” If I Stay „) care nu era sigura daca voia sa-si continuie viata sau sa o paraseasca pentru totdeauna.Calatoria din Cioburi de stele este memorabila si a castigat un loc in top 10 carti citite anul acesta,daca nu chiar in top5.

tumblr_moqe6ktU3r1spo3yuo1_500  Mi-e cam greu sa fiu obiectiv pentru ca nu-mi vine in minte nicio carte SF (cu toate ca am citi ceva de un autor francez acum patru-cinci ani) asadar fara loc de comparatii aici. Din cate am inteles volumul 2 din Constelatii are personaje diferite si poveste diferita,doar lumea SF ramane aceeasi.Din punctul meu de vedere este ok: nu stiu ce s-ar mai putea adauga despre Lilac si Tarver( desi cateva referinte ici colo nu m-ar deranja,de pilda despre viata lui Tarver din razboi,mici barfe auzite despre Lilac LaRoux,etc). Unii autori fac dintr-o poveste de un volum o trilogie sau mai multe si treptat personajele isi pierd culoarea. Chiar sunt curios cum va evolua istoria acestei lumi (deja fantastica). As putea adauga atatea lucruri despre Cioburi de stele: cat de mult mi-a placut ca este narata de doua personaje si astfel nu pierzi nicio parte a intamplarilor, motivul „fiintelor soptitoare” care ar putea domina lumea dar aleg sa isi foloseasca puterile in scopuri pasnice,tehnicile de supravietuire in salbaticire (foarte folositoare de altfel),etc.Voi  incheia recenzia aici si o sa va las si pe voi sa descoperiti aceasta lume care mi-a placut atat de mult. Puteti cumpara cartea online accesand linkul de mai sus 🙂

Un gând despre „Recenzie: ” Cioburi de stele ” de Amie Kaufman & Meagan Spooner

1. Tarver si Lilac apar scurt si in al 2lea volum, dar povestea apartine unui alt cuplu minunat, tot din 2 lumi diferite. Majoritatea cititorilor s-au plans ca acest prim volum era prea mult despre „supravietuire”, asa ca ma gandesc ca al 2lea le va fi mai pe plac – mai ales ca incepe cu actiune din plin si contiua in acelasi stil (iar povestea de dragoste e la fel de frumoasa).

Totusi, mie Cioburi de Stele imi ramane in suflet ca favorita, ceva din modul incet in care cei 2 si-au construit relatia m-a fermecat. Iar coperta e absolut fermecatoare 😀