Recenzie: „Jurnalul unui adolescent timid” de Stephen Chbosky

Intră în lumea lui!
Aflat în pragul adolescenţei, Charlie se hotărăşte să-şi povestească viaţa unui prieten 2540imaginar, căruia îi trimite o serie de scrisori intime.
Prins între dorinţa de a şi trăi viaţa şi tendinţa de a fugi de ea, Charlie, se trezeşte obligat să exploreze un teritoriu până acum necunoscut. Acela al primelor întâlniri şi al casetelor cu compilaţii, al problemelor de familie şi al prietenilor adevăraţi. Şi caută neîncetat „melodia perfectă” a unei „călătorii perfecte” în care „să se simtă infinit”.

Jurnalul unui adolescent timid a făcut senzaţie la apariţie, dobândind statutul de carte cult, vânată asiduu de adolescenţi.
The New York Times

Daca am invatat un lucru din lecturarea acestei carti acela e cu cata indiferenta (superficialitate) tratam anumite persoane. Sunt acele persoane importante pentru noi si acele persoane importante pentru altii. Ne pierdem mult timp gandindu-ne cum sa ne facem remarcati in fata persoanelor care „trebuie” sa ne remarce si ignoram acele tumblr_napg4cRyGq1smqfiko1_500persoane care vor sa ne cunoasca. Charlie este un caz exceptional: el observa oamenii si ii intelege. Desi nu este adolescentul tipic pe care l-ai dori ca prieten, este prietenul care nu te-ar lasa niciodata balta. M-a impresionat mult modul cum gandeste: uneori atat de matur, filosofic si uneori atat de naiv. Autorul lasa sa se inteleaga ca schimbarile bruste de comportament s-ar putea datora schizofreniei,dar e ceva mai mult in gandirea lui Charlie care te fascineaza. Povestea nu este nici ea una neintalnita (un adolescent cu tulburari de comportament isi cauta locul  in liceu),dar autorul are un stil deosebit: reuseste sa includa in povestire cele mai intalnitetumblr_nbcuj2MIeb1sjo79ao1_500 probleme in randul adolescentilor de la problemele de familie la sarcina spontana, stangacia in relatiile cu ceilalti,etc. Am clarificat aceste aspecte intocmai pentru a intari ideea de diversitate. Cartea se diferentiaza de celelalte tocmai prin aceste convorbiri dintre narator si cititor.Nu e prima carte tip jurnal pe care o citesc dar este prima care m-a lasat sa ma gandesc la mai multe aspecte si consecinte. Prietenii lui Charlie,Sam si Patrick sunt in ultimul an si il ajuta sa se integreze in cercul lor „special”de prieteni. Sam este „fata din vecini” pe care n-ai avut niciodata curajul sa o inviti la bal si Patrick este clovnul clasei. Cu asemenea personaje animate in jurul lui Charlie reuseste cumva sa nu mai fie atat de agitat – cel putin la inceput. Si profesorul de engleza are un rol important in poveste,acela de tutore spiritual al lui Charlie.Este interesant ca majoritatea cartilor primite de Charlie au ca subiect acceptarea schimbarilor. Din melodii nu cunosteam decat cinci dar va sugerez sa le ascultati odata cu lecturarea cartii deoarece veti intelege mai bine starea emotionala a lui Charlie. Cred ca v-ati dat seama ca cele de pe caseta lui Patrick tumblr_nae2l4zqrN1tts3f4o1_500sunt deosebit de triste,in tocmai  ca biletul citit la petrecere. De cele mai multe ori,cand un autor incearca sa-i dea personajului principal o istorie exagerat de lacrimogena,cartea isi pierde credibilitatea pe parcurs.Nu este si cazul cartii in discutie,ba mai mult,dupa ce vezi prin cate a trecut Charlie,iti dezvolti numaidecat o simpatie pentru el. O carte cu un puternic impact emotional,despre viata si persoanele care ne coloreaza viata,o recomand cu caldura.

Raman la ideea ca pentru a intelege o poveste trebuie sa o privesti din mai multe puncte de vedere. Povestea este credibila? Da. Personajele sunt bine conturate? Desigur. Cartea a avut un impact asupra ta (pozitiv/negativ)? Cu siguranta. Jurnalul unui adolescent timid a impresionat milioane de cititori si ma bucur ca exista astfel de carti care sa ne faca sa ne gandim si la ceilalti cand luam o decizie. Puteti cumpara cartea online accesand linkul de mai sus 🙂

Trailer The Perks Of Being A Wallflower:

2 gânduri despre „Recenzie: „Jurnalul unui adolescent timid” de Stephen Chbosky

1. Foarte buna recenzia. Poate cea mai buna dintre cele citite despre cartea asta pana acum. Ai surprins exact ce trebuia si ce avea nevoie cineva ca sa fie împins sa citească cartea.