Recenzie: „Disparuti” de Michael Grant

disparutiDescriere:

Cat ai clipi din ochi, toata lumea a disparut. Disparuti. Toti, cu exceptia tinerilor. Au ramas fara nici un adult. Fara profesori, politisti, doctori, parinti. Si tot asa de brusc dispar si telefoanele, internetul, televiziunea. Fara nici o posibilitate de a cauta ajutor. Si fara vreo sansa de a afla ce se intampla. Foametea ameninta. Incepe domnia salbaticilor. O creatura sinistra pandeste din umbra. Animalele devin mutante. Iar adolescentii se schimba si ei, le apar talente noi, puteri inimaginabile, periculoase, mortale, care sporesc din zi in zi. Este o lume noua si inspaimantatoare. Se aleg tabere, se pregateste o lupta. Cei puternici impotriva celor slabi. Iar timpul se scurge inexorabil: de ziua ta, dispari, la fel ca toti ceilalti.

Recnzie:

Carte achizitionata de pe Libris.ro!

De fiecare data cand o carte pentru copii abordeaza un subiect dificil (disparitia adultilor ,radiatii,etc.) sunt foarte atent la stilul autorului. In Disparutii actiunea este captivanta,te arunca de la primele pagini intr-o situatie limita si se impleteste foarte bine cu personajele.O lume dominata de frica,tradari si secrete.Nu credeam ca o sa fie atat de realistice reactile personajelor,modul lor de a gandi,dar autorul nu ramane prea mult timp asupra unui personaj.Pe rand ii cunoastem pe eroii pozitivi si negativ,personajele secundare si cele principale si asa,avem o poveste completa din perspectiva tuturor. E greu sa nu indragesti personajele lui Grant.Sam are un spirit de lider innascut,dar insista sa-si ascunda abilitatile,in timp ce Astrid este recunoscuta pentru inteligenta sa.Mi-a placut si povestea Lanei,care,pentru un timp se derula in paralel cu povestea din FAYZ. Coiotii vorbitori care o insoteau mi-au dat fiori.Si Intunericul…Brr!

Mi-a placut foarte mult si atmosfera cartii: alerta (ma asteptam in fiecare moment sa explodeze ceva).Ca puncte slabe,sfarsitul mi s-a parut cam sec.Cu animalele salbatice si Intunericul prezent,autorul putea scapa de un personaj negativ sau doua.Cred ca m-am si dezobisnuit cu finalurile fericite. Nu vreau sa spun prea multe,dar este un moment crucial la sfarsit ce cu siguranta va schimba intriga din urmatoarele volume.M-am incordat putin pe parcursul lecturii (Sunt cateva momente fortate intre personaje),dar a meritat asteptarea.

Literar,cartea imi aminteste de Ferma Animalelor (cu mutatii si entitati malefice).O lupta nesemnificativa pentru conducere,in timp ce restul personajelor se straduiesc sa supravietuiasca.Dar da,sunt curios pentru urmatorul volum si o sa-i fac loc in TBR-ul meu ceva mai tarziu anul asta.O carte captivanta,nelipsita de momente tensionate si rasturnari de situatie.Cu atatea personaje ce dobandesc puteri supranaturale,se poate gasi o cale de iesire prin bariera? Am un presentiment ca evenimentele nu vor ramane in FAYZ penru totdeauna.Scena de desfasurare nu este destul de larga si cu aceleasi lupte in aceleasi locuri cititorii s-ar plictisi rapid. I-am acordat 5 stele pentru ca stilul a fost electrizant si m-a captivat tensiunea din fiecare capitol .