Recenzie film: „The Lovely Bones”/”Din Raiul Meu”(2009)

mzl.cfqmdyelDescriere:

Bazat pe un bestseller extrem de apreciat de critică, al scriitoarei Alice Sebold, şi LovelyBones_2Lregizat de Peter Jackson, câştigător al premiului Oscar, pornind de la un scenariu scris de Jackson & Fran Walsh & Philippa Boyens, „Din Raiul meu” (The Lovely Bones) este povestea unei fete de numai 14 ani, Susie Salmon (Saoirse Ronan), ucisă cu sălbăticie de un criminal rămas nedescoperit.

Acum, fata e prinsă între cele două lumi – nu e nici în viaţă, dar nici nu a plecat definitiv, şi veghează din Raiul ei personal pentru ca familia ei să nu mai sufere, încercând să-i ajute pe cei dragi rămaşi în urma ei să-l găsească pe cel care a ucis-o, dar şi să-şi regăsească liniştea pierdută odată cu această tragedie.

O distribuţie impresionantă i se alătură lui Rachel Weisz în acest thriller profund emoţionant: Mark Wahlberg, Susan Sarandon, Stanley Tucci, Michael Imperioli şi Saoirse Ronan.

Trailer :

Daca va doriti o depresie de week-end ,o portie strasnica de plans si o ora intreaga in care sa stati intinsi in pat si sa va intrebati de ce este atat de dura viata,atunci acest film ar trebui sa fie in fruntea clasamentului 🙂 Lasand gluma la o parte,eu inca nu mi-am revenit cumplet dupa vizionare -impactul este coplesitor.Mi-am tot cautat vorbele,dar imi este greu sa exprim in cuvinte ce am simtit pe parcursul filmului: am zambit,am suferit 20100130212929104pentru sufletul inocent al lui Susie,l-am blestemat pe acel monstru(pentru ca om nu pot sa-l numesc),am experimentat teama si dezamagirea la cele mai  inalte grade imaginabile (Nota: Nu este o idee buna sa vizionati filmul dupa ora 1 noaptea,singur acasa.)Pentru doua ore m-am simtit desprins de pamant si am pus sub semnul intrebarii viitorul natiunii -cu amenintarile constante ale Rusiei,cate suflete nevinovate vor mai muri inr razboi?-. Este realitatea dura si ca orice tragedie,sunt lasate semne: o familie pe cale de destramare,o inima franta(si primul sarut pe care n-o sa-l mai primeasca niciodata),un suflet pierdut. Susie se afla intr-o lume intermediara(dintre lumea reala si Rai).Singura modalitate de a ajunge in Rai este sa lase totul in urma,sa-si paraseasca familia si prietenii pe care ii veghea de sus,sa accepte adevarul asa cum este.Mai exista si un ingeras pe nume Holly (ingeras cu sens propriu) care o ajuta pe Susie sa ia o decizie si a carei poveste o aflam ceva mai incolo). Filmul acesta confirma ideea ca moartea nu este sfarsitul absolut.Am vazut destule filme despre moarte si sunt sigur ca o sa mai vad din moment ce nu mai este o ideea atat de controversanta de abordat,dar nimic nu se compara cu acest film.Nu as rezista sa-l mai vad a doua ora si tocmai in asta consta frumusetea lui:il vezi o singura data si ti-l amintesti pentru totdeauna(S-ar putea sa  fie o exagerare,dar cu siguranta o sa mi-l aminetsc muult timp de acum incolo). Pe langa poveste,imaginile surprinse in lumea intermediara mi-au format o impresie atat de puternica despre film:oricat de perfecta ar parea lumea ta,ea se poate darama daca nu infrunti realitatea la momentul potrivit. Iar distributia filmului este de asemenea exceptionala:Saoirse Ronan a facut o treaba excelenta si m-a facut sa vreau sa o urmaresc si in Gazda(unde am aflat ca joaca rolul principal).Si Mark Wahlberg a jucat bine,dar ar fi fost cativa actori care s-ar fi potrivit mai bine in acest rol.Interpretarea lui nu ma emotioneaza prea mult si asta este rau din moment ce este tatal lui Susie.

Lovely-Bones-Wallpaper-the-lovely-bones-the-film-21421535-1782-1026

In concluzie trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca astfel de lucruri se intampla in fiecare zi(copii dispar si in unele cazuri nu se mai intorc niciodata) si desi nu ne afecteaza Lovely_Bones_coverdirect,oamenii care savarsesc astfel de fapte ar trebui pedepsiti dur -inchisoare pe viata suna destul de corect- (Voiam sa zic moarte pentru moarte,dar hai ca nu mai suntem in epoca medievala). Un MUST-SEE,desi nu l-as recomanda persoanelor sub cincisprezece ani( Si asta suna a ironie venind din partea unui pusti de cincisprezece ani,dar este pura coincidenta.)Filmul v-ar putea afecta la nivel psihic,dar este o drama si (cliseic) durerea cere sa fie resimtita).Va reamintesc ca filmul a fost realizat dupa cartea lui Alice Sebold,pe care am adaugat-o eventual la TBR-ul meu nesfarsit (Si parca vad ca la vara iar ma iau cu altele si nu citesc nici jumatate din cartile propuse,dar o sa incerc sa ma tin de program.) Sper ca v-a fost de ajutor recenzia.Este una din cele mai complete pe care le-am scris pe blog,dar la asa un film nici nu se putea altfel 🙂 I-am dat 5 stele pentru ,dar doua ore de suspans si emotie merita mai mult de atat.

My rating:5/5