Recenzie:”Tradari” de Lili St. Crow

tradari2Descriere:

DRU ANDERSON

Departe de a fi vreun înger

Gata! Până aici cu fetiţa drăguţă!

Lumea Reală e un loc înspăimântător. Întrebaţi-o despre asta pe Dru Anderson, o fată dură care a pus la pământ un număr destul de mare de tipi răi. E înarmată, periculoasă, şi gata să lupte mai întâi şi abia pe urmă să stea la discuţii. Aşa că o să dureze ceva timp până să-şi dea seama în cine se poate încrede.

Sărmana Dru… Părinţii ei au dispărut cu multă vreme în urmă. Graves, prietenul ei cel mai bun (şi singurul!), a fost muşcat de un vârcolac. Şi tocmai a aflat că sângele care îi circulă şi ei prin vene nu este în totalitate uman. Christophe, misteriosul şi chipeşul ei salvator, o ţine ascunsă la o şcoală secretă pentru djamphiri şi vârcolaci adolescenţi. O problemă ar fi că Dru este singura fată de acolo. Vestea proastă: instinctul ucigaş îi spune că unul dintre colegi vrea să o vadă moartă.

Cu toţi ochii aţintiţi asupra ta, să descoperi un trădător în Ordin nu e tocmai un lucru care poate rămâne fără urmări…

Daca am invatat ceva din serii precum „Academia Vampirilor” si „Casa Noptii” lucrul acela este ca tipa cea noua de la scoala va deveni foarte populara, o sa rezolve crime si o sa avem parte de scene de lupta care sa-ti ia respiratia. Ei bine,Tradari este un adevarat plot twist pentru acest cliche repetat in sute de carti. Dru este pusa intr-o situatie limita.Este inchisa intr-o scoala ascunsa „pentru siguranta ei”.Cel mai bun prieten al ei,Graves se indeparteaza de ea,petrecandu-si mai tot timpul cu prietenii lui varcolaci,care il aleg drept lider.Iar Christophe …este ca si disparut pentru cei mai multi.Singura si derutata din toate partile,Dru nu mai stie in cine sa aiba incredere.Exista un Tradator in Ordin si acesta nu se va da inapoi de la nimic ca sa o doboare.Dar daca Scoala este un loc atat de sigur de ce nu o invata nimeni cum sa se apere? Toate par a fi cu susul in jos pentru Dru si exista momente in care aceasta simte ca sfarsitul ii este aproape,dar continua sa se lupte cu aceiasi incapatanare specifica.Momentele tensionate sunt la ordinea zilei si nu vorbesc numai despre tentativele vampirilor de a intra in scoala.Dru este foarte aproape de maturizare si odata ce va ajunge acolo o sa fie de neoprit pentru vampiri (Asta daca va supravietui!). A fost mind-blowing toata treaba cu scoala de fiinte supranaturale.Cand citeam anumite pasaje ma simteam si eu prins in acel Azil,spionat si mintit despre trecutul meu. Si personajele noi mi se pareau extrem de dubioase,nu fiindca asa le-ar fi descris autoarea,dar eu tot cautam Tradatorul din Ordin.Dibs,un varcolac timid,care o abordeaza pe DRU dintr-o provoacare? Bobby alias Lunganul care o uraste fara un motiv anume? Irwing,un djamphir pe care l-a batut mar in prima saptamana la scoala? Proful blond? Celalalt supraveghetor,Dylan? Mi-am tot batut capul cu oricine ar fi putut fi un suspect,iar cand am ajuns la final si am aflat adevarul am avut cateva minute in care voiam sa arunc cartea pe geam.Serios?Pana la urma,de ce mai e numita Tradari?Este o parere nepopulara stiu,dar acum sunt si mai multe intrebari fara raspuns.

A fost o continuare mai mult decat reusita pentru o carte atat de electrizanta ca „Altfel de ingeri” dar mi-as fi dorit sa o vad pe Dru luptandu-se cu tipii cei rai in loc sa-i astepte sa o atace ei pe ea.Si naratiunea a fost extrem de inteligenta si captivanta 🙂 Ea a salvat cartea din punctul meu de vedere (Povestea are unele scapari si lasa tot mai multe intrebari fara sfarsit,dar stilul de scriere te trimite in alta lume). Autoarea a facut cateva schimbari de ultim moment pe care ard de nerabdare sa vad cum o sa le dreaga in urmatorul volum.Povestea avea mult mai mult potential si se putea folosi mai mult de personaje.Mi s-a parut geniala ideea femeii care facea lucrurile sa arda doar cu privirea,dar ea nu s-a obosit nici sa o descrie fizic,nici sa o lase pe Dru sa o distruga cu ajutorul puterilor de svetocha in crestere.Desi cartea a fost intunecata si bine-scrisa ,se putea insista pe scenele de actiune (pe care eu le ador).E ca si cum te-ai lovi de un zid la capatul tunelului.Acum va trebui sa parcurg si „Gelozie” ca sa aflu cine este tradatorul si de ce incearca sa o omoare pe Dru.

My rating: 4/5