Cum sa te pregatesti pentru un sfarsit emotionant

Sunt intr-o dispozitie destul de buna,dar mi-ar placea ca in aceasta postare sa va impartasesc impresia mea despre cartile cu sfarsit trist (de obicei incheiate cu moartea unui personaj principal). Este imposibil sa nu va loviti de o astfel de carte zilele acestea.Te duci la o librarie dupa o carte draguta, ajungi sa indragesti personajele  … si Bam! – afli ca personajul tau preferat a murit intr-un mod ingrozitor (N-o sa te iert niciodata Punte spre Terabithia !!!!) Cum reactionezi?Aici situatia difera de la persoana la persoana.Unii plang,au izbucniri violente,sunt indiferenti sau usor melancolici.Mai jos v-am pregatit cateva sfaturi despre cum poti sa eviti sau sa treci peste „book hangover”?

 

tumblr_n31fzugVgN1tsvbbno2_500

Pasul 1.  Intereseaza-te despre carte. Nu spun ca vii cu lista de acasa la librarie,dar tot poti sa o intrebi pe vanzatoare despre cartea pe care ai de gand sa o cumperi.Nu lua prima carte care iti apare in cale.Citeste cu atentie descrierea.

Pasul 2. Cauta indicii:  Sa zicem ca pasul 1 nu a mers prea bine si ai ajuns acasa cu „Sub aceiasi stea” sau „Cantec de Gheata si Foc”. Citeste cu atentie.Intr-un moment lucrurile vor lua o intorsatura neasteptata.Multi dintre cititori nu observa intotdeauna,dar autorii lasa intotdeauna indicii asupra sfarsitului.Daca vezi ceva rau venind ,urmeaza pasul 3.

Pasul 3. tumblr_n31ovsLLWQ1qh0lqqo1_500Stiu ca o sa sune aiurea,dar: Luati o pauza. E timpul pentru putina distactie. Vizionati un film care va binedispune,iesiti afara,ascultati melodia preferata.Trebuie sa aveti un tonus bun cand va intoarceti sa terminati cartea.E preferabil sa cititi seara sfarsitul,pentru a va odihni dupa experienta neplacuta.

Ce sa nu faceti dupa ce terminati o carte cu final neprevazut :

NU scrieti recenzia in secunda urmatoare.Stiu ca asa ai cartea proaspata in minte,dar sugerez totusi sa asteptati cateva ore.Finalul va poate influenta enorm recenzia:si daca s-a ridicat la masura asteptarilor si daca nu.Nu este prea corect sa spuneti „Cartea X nu a fost buna pentru ca finalul n-a fost cum m-am asteptat eu”.

NU va apucati de o alta carte imediat. Asta ar insemna ca prima carte nu a avut o influenta prea mare asupra ta.Asteapta cateva ore pentru a scapa complet de delirul primei carti -daca a fost una grozava- 🙂

– Nu-ti plac astfel de carti? Evita pentru o vreme autorii precum Cassandra Clare,John Green,George R.R. Martin,Suzanne Collins,Veronica Roth,etc. Cauta lecturi de vara,comice si usoare.

7 gânduri despre „Cum sa te pregatesti pentru un sfarsit emotionant

  1. sincer fenomenal articolul tau. nu am vrut sa zic aiuristic. din pacate… sau pardon aplica tehnici zen.
    pas 1 cum adica sa o intreb pe vinzatoare dupa tine cred ca citeste 10 20 de carti pe zi pentru a oferi detalii clientilor, dar ai dreptate nu doarme noaptea si are timp si de munca si de citit urmeaza alt pas….

  2. iti recomand nea pentru pasul urmator sandra brown .sau eventual citeste ultimele pagini si nu te mai chinui cu cititul, si asa itiprovoaca rau…

  3. daca ma iau dupa sfaturile tale o sa mor fara sa citesc o carte. o carte se cumpara nu dupa recenzii, ca de exemplu un cioran sau tolkin sau sau dupa ce zice vinzatoare. ci dupa ceea ce te defineste PE TINE CA CITITOR!!!!! iti recomand carti de desenat ai imaginatie… cine sIE CE VA IESI DIN TINE….

  4. iar pentru un final fericit sau nu , iti recomand un pshihiatru sa poti face fata finalului… o zi buna dragule blogar (vorba lui nenea iancu asa se scrie asa se citeste) doar limba romana este o limba etimologica

    • Doamna veve rita, m-am hotarat sa va raspund deoarece ati pus ceva suflet in a va exprima of-ul si va apreciez rabdarea 🙂 Ma tem ca m-ati inteles complet gresit… Daca ati fi aruncat o privire peste recenziile mele ati fi vazut ca stiu sa apreciez cartile la adevarata lor valoare si am acordat punctaj maxim tuturor cartilor din lista de mai sus 🙂 Dar dumneavoastra deveniti obiectiva si nu acordati atentie substratului.Articolul de mai sus este unul la caterinca,(„la misto” cum ar spune nenea Iancu 🙂 asa cum am specificat si pe pagina de Facebook a blogului. Si eu sunt vinovat,as fi putut mentiona la inceput acest fapt,dar ma gandeam ca poza cu „This isn’t real=Asta nu este real” va lamuri totul 😦 Ca sa inchei discutia,v-as ruga totodata sa nu va legati de calitatile mele de cititor.Am citit clasici si carti „cu greutate” in literatura universala,ca sa nu mai spun de cartile straine pe care le promovez pentru lansare in Romania.Daca nu va place blogusorul meu,nu va obliga nimeni sa il cititi 🙂 Exista si bloguri mai formale,dar de ce sa nu fim originali?

      • imi pare rau , nu am avut de unde sa stiu ca acest articol este un pamflet. dar deh nu citesc comentarii de pe facebuc. pardon facebook. pe care il consider un mare canal de birfa , ce am facut cu cine ne-am mai intilnit, ce am mai vazut la vecinica sau vecinicu… Oricum pina la urma e ce va de gustibus. sint consternat ca exista din ce in ce mai multe saituri care cer logare cu facebook doar pentru a lasa un simplu comentariu. acum vreo 15 ani lasai simplu un comentariu fara asa de multe conditionari nu am avut cum sa vad pozele avind in vedere ca am setat motorul de cautare fara imagini . de citit citesc si eu destul pe tableta carti epub.atit cit imi permite timpul 30 40 minute pe zi in masina .Daca era scris de la inceput ca …. era un pamflet nu mai faceam atitea comentarii asupra articolului . imi pare rau . si o biluta alba . m-am uitat pe blog si articole bune pline de continut . (nu vorbaraie ca pe multe bloguri) si un sfat citeva articole sint in engleza limba pe care o cunoastem ,multi dar nu toti cunosc subtilitatile limbi engleze (uneori nu ne cunoastem nici propria limba aici nu este cazul). in rest toate cele bune
        PS 1: poti sterge comentariile mele daca doresti , nu ma supar.
        PS 2: un serial interesant documentar Ancoent aliens , bine inteles ca urmaresc si eu urzerala tronurilor astept sa se termine sezonul si o sa il vad int-o saptamina pe tot.
        si scuze pentru dizertatia pe urma acestui subiect , eu am intrat pe un link citind titlul articolului, 🙂 … o seara buna si succes la terminarea cartii tale
        semnat un cititor …

Spam-ul nu este permis pe acest blog !

