Recenzie : „Spulbera-ma” de Tahareh Mafi

Lucruri ciudate.

Lucruri rele.

LUCRURI FATALE.

Nimeni nu ştie de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar Restauraţia şi-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.
Însă Juliette are propriile ei planuri.
După o viaţă lipsită de libertate, ea descoperă în sfârşit forţa de a se răzvrăti pentru prima oară şi de a-şi găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că-l pierduse pentru totdeauna.

Nu cred ca as putea fi vreodata mai recunoscator pentru ca am terminat aceasta carte.Nu pentru ca mi-ar fi placut asa de mult,dar lecturarea ei a durat o vesnicie si am crezut ca n-o voi mai termina vreodata. Dupa parerea mea aceasta carte a fost o sincera dezamagire.S-a lansat in Romania chiar in perioada in care s-a lansat si Divergent si ma gandeam ca va fi un thriller grozav,cum a fost si cartea Veronicai Roth.Poate ca mai exagerez si eu cateodata in scriere dar niciodata nu o sa am stilul de exagerare a lui Mafi. Intr-un sens bun?? Nu,intr-un sens rau. Acum serios,autoarea face tot posibilul sa fie citata pe Tumblr.Fiecare rand trebuie sa fie o metafora inteleasa numai de ea.Cred ca n-o sa intelegeti cu adevarat pana n-o sa cititi cu ochii vostrii.

Am o piatra in gat si o inghitExplicatie: Nu are cu adevarat o piatra in gat,e o metafora !

” Vreau sa-mi adun lacrimile intr-o galeata cu regrete.” ???

” Inima mea da din aripi in gat „ Ingrozitor!

El e o baie fierbinte,o respiratie scurta,5 zile de vara in 5 degete care scriu povesti pe trupul meu.

In aerul dintre noi sunt 1.600 grade Celsius.”

Si asta nu e tot.Autoarea lasa propozitii neterminate si repeta anumite cuvinte fara sa ia in considerare vreo regula „Ochii lui ceafa lui ochii lui umerii lui „. Prima mea impresie a fost „Ce? De ce a scris femeia asta o carte?” Nu am fost impresionat de carte.Nici personajele si nici actiunea nu sunt ceva nemaipomenit.Sa o luam de Juliette,personajul principal.Isi petrece majoritatea timpului plangandu-se prin metafore stupide. Are un har de a omori oamenii prin simpla atingere si duce o copilarie traumatizanta. Ma asteptam sa fie mai puternica,dar se plange tot timpul. N-a invatat absolut nimic din anii in care a fost torturata? Fecare lucru o intristeaza si este cel mai deprimant personaj posibil. Cat despre poveste,daca ar fi sa iau in calcul sfarsitul,este o copie nereusita dupa X-Men. Un centru pentru oameni cu puteri supranaturale? Seeerios? Iar acel personaj blond de la sfarsit are darul flexibilitatii?Nu e ca si cum un personaj din Cei 4 fantastici avea acelasi dar.Sa nu le maipomenim pe gemenele cu puteri vindecatoare.

Aceasta carte mi-a lasat un gust amar si ma bucur ca am terminat-o in sfarsit.Mi-ar fi placut ca autoarea sa-si dea putin silinta sa nu sune cartea de parca ar fi fost scrisa de un copil cu probleme de concentrare. N-as putea sa va recomand cartea asta decat daca sunteti la inceput cu cititul si nu puteti aprecia o carte cu adevarat.Si mie la inceput toate mi se pareau de cinci stele.O sa-i dau 2 stele jumate cu indulgenta -_-

My rating : 2,5/5
trei stele