Writing Tips (1) : Cum scriem o recenzie?

tumblr_mzyxj4IGlv1rf7lbao1_500     – O rubrica noua cu sfaturi de scriere (sper eu,folositoare ) –

Ieri seara am primit pe pagina de Facebook a blogului (aici) un mesaj de la o cititoare a blogului care imi spunea ca ar vrea si ea sa se apuce de un blog despre carti,dar nu stie cum sa scrie recenzii.I-am raspuns azi dimineata la mesaj si m-am gandit ca ar fi interesant sa va spun si voua metoda mea de a face recenzii.

Pentru fiecare carte sunt atent la 5 lucruri (unul pentru fiecare stea.Daca indeplineste toate cerintele de mai jos are 5 stele) :

  • POVESTE:  Evident ca primul lucru la care ma uit este povestea. Apreciez diversitatea.Ne-am cam saturat cu totii de cartile fata adolescenta-baiat supranatural sau invers.Daca pot trece prin carte usor si povestea este interesanta are votul meu.
  • PERSONAJE: Imi place sa urmaresc evolutia personajelor pe parcursul cartii. Unele personaje stationeaza,dar altele devin mai curajoase,mai puternice ( in unele cazuri ajung de la luciditate la nebunie ). Personajele trebuie sa aiba o poveste de viata interesanta si sa evolueze in timpul povestii.
  • STILUL: Aici ma refer exclusiv la stilul de scriere al autoarei/autorului. Trebuie sa se pastreze un ritm,sa nu fie o fuga de idei.Imi plac mai mult cartile in care un narator povesteste toata cartea si nu se fuge la perspectiva altui personaj dupa fiecare capitol.Am citit si astfel de carti (Urzeala Tronurilor) si desi au fost bune imi lua mai mult sa ma obisnuiesc cu schimbarile si apoi ajungeam sa caut personajul principal cateva capitole mai incolo … :))
  • IMPACT: Daca am citit o carte si la o ora dupa terminare nu ma mai gandesc deloc la ea asta inseamna ca nu a fost o carte prea buna.Cartile trebuie sa aiba un impact asupra noastra,macar sa ne ramana o idee,o informatie citita.Sunt foarte bune cartile acelea care te fac sa te gandesti la ce se intampla cu personajele dupa sfarsitul cartii.Daca te gandesti la personaje si carte foarte mult timp dupa terminarea ei atunci inseamna ca a meritat sa o citesti.
  • EXTRA: Nu stiu exact cum sa defindesc acest punct.Imaginati-va ca le insumeaza pe toate.Punctul extra este acel ceva ce ti-a placut la carte,ceva ce o diferentiaza de toate celelalte.Se poate referi la poveste,scris,micile informatii adaugate de autoare,jocuri de cuvinte,efecul unei pagini. In Divergent de exemplu am acordat puncte extra pentru dinamism,dar in alte carti pot acorda pentru ca personajul principal locuieste intr-o padure sau ce-mi place cel mai mult.

Acestea sunt sfaturile mele pentru a scrie o recenzie.Voi dupa ce va luati cand scrieti o recenzie? Chiar sunt curios 😀

2 gânduri despre „Writing Tips (1) : Cum scriem o recenzie?

  1. Sunt novice in ale cititului si in ale blogosferei. Sa spunem ca cel mai important lucru pentru mine este impactul, asa cum l-ai numit tu. Desi citesc beletristica tin neaparat sa invat si un lucru cat de mic de la o carte. Am nevoie ca fiecare carte sa ma schimbe cat de cat, sa ma cizeleze.

Spam-ul nu este permis pe acest blog !

