Recenzie : ” Cele treisprezece motive” de Jay Asher

Ce faceti,devoratori? 😀 Am terminat seara trecuta „Cele treisprezece motive” si dupa ce mi-am luat o pauza respectabila sa ma gandesc la ce a insemnat cartea asta pentru mine,am scris prima mea recenzie din 2014. Tot astazi mi-am facut si o cutie,unde o sa pun biletele cu toate cartile citite anul acesta (sau terminate) si la sfarsitul anului o sa vad cate carti am citit.Eu sper sa fie macar 50,avand in vedere ca am scoala si incerc sa-mi editez propria carte pentru lansare…

2014-01-03 20.10.52  Descriere :

Prima dragoste a lui Clay Jensen isi inregistreaza ultimele cuvinte…

Clay Jensen se intoarce acasa de la scoala si gaseste pe veranda un pachet ciudat, adresat lui. Inauntru descopera mai multe casete inregistrate de Hannah Baker – colega lui de care era indragostit -, care s-a sinucis cu doua saptamani in urma.

Vocea lui Hannah ii dezvaluie ca exista treisprezece motive pentru care a decis sa-si puna capat vietii. Clay este unul dintre ele. Daca va asculta casetele, va afla si de ce.

Clay isi petrece noaptea strabatand orasul, cu Hannah pe post de ghid. Devine martor la durerea ei si afla adevarul despre el insusi – un adevar pe care nu si-a dorit niciodata sa il infrunte.

„Totul conteaza“, sustine Hannah si explica apoi cum s-a inlantuit totul, cum bulgarele de zapada a devenit din ce in ce mai mare, cum zvonurile impotriva carora n-a reusit sa lupte s-au tot inmultit pana ce a simtit ca nu mai poate face fata.

Cele treisprezece motive este, cu siguranta, un roman care te pune pe ganduri si care te va face sa-i privesti cu mai multa atentie pe cei din jur. Vei intelege de ce cuvintele pot sa doara mai mult decat crezi, dar si – alese cu grija – sa aline.

Iar, in final,  cand vei inchide cartea – pe care o vei uri sau iubi, dar lectura ei nu te va lasa indiferent – si vei trage linie, vei descoperi, paradoxal, o minunata pledoarie pentru viata – treisprezece motive pentru care e frumoasa si merita traita.

Recenzie : Cati dintre voi,cititori ai blogului,v-ati gandit vreodata la sinucidere? Sau la motivele care ar impinge un om catre sinucidere? Eu sincer nu m-am gandit niciodata serios,doar chestiile alea sentimentale cu cine ar plange la inmormantarea mea,dupa ce ma suparam rau pe cineva :)) Cu toate astea Jay Asher impleteste treisprezece povesti,fiecare dintre ele surprinzatoare si creeaza unul dintre cele mai fascinante personaje:Hannah Baker.Hannah este distrusa emotional,tradata de prieteni si vulnerabila. Nu mi-a fost greu sa indragesc personajul,deoarece,desi ar trebui sa fie o poveste trista (sinucidere nu este cel mai vesel cuvant),Hannah reuseste sa adauge povestirii un fir comic. O sa folosesc un cliche,stiu,dar aceasta carte este ca un cocktail.Fiecare povestire din cele treisprezece este ca o inghititura si in final,devine obsesiva. Atat de diferita de „Sub aceiasi stea” dar o sa imprumut si cuvintele de pe coperta „Razi,plangi si te intorci pentru mai mult”.

Nu pot afirma despre o carte ca este intr-adevar buna,decat daca te face sa simti anumite emotii,o anumita stare,daca te influenteaza. (Tocmai de aceea pun si in interviuri intrebarea „Cum influenteaza personajele povestirii ?”.E o intrebare capcana-dar shht,asta ramane intre noi.) Iar la cartea lui Jay Asher a trebuit sa ma opresc din douazeci in douazeci de pagini sa ma intreb „Asta chiar s-a intamplat?”.Mi-a fost greu sa o las din mana si m-a lasat cu o multime de intrebari,dar n-as avea cum sa nu-i dau cinci stele.Dupa ce am terminat-o am stat cam o jumatate de ora pe pat,ca o leguma gandindu-ma la fosti prieteni,colegi de scoala primara,generala pe care acum ii vad foarte rar ,dar care atunci imi erau buni prieteni.Ne lovim unii de altii si chiar daca nu ne dam seama fiecare lucru pe care l-am facut i-ar fi putut influenta cuiva viata – intr-un mod pozitiv sau negativ-.

Personaje precum Courtney Crimsen mi-au starnit atentia. Mi-ar placea sa citesc mai mult despre ea,inca o carte in serie,dar aduce destul de mult cu alt personaj despre care am citit si pe care l-am adorat,desi era un personaj negativ… Nu voi putea lua „Viitorul nostru” (urmatoarea carte a autorului) prea curand,pentru ca mi-am facut o promisiune ca nu voi mai cumpara carti pana nu  le termin pe cele deja cumparate din biblioteca,dar nu stiu exact cat o sa tin promisiunea :))

Rating : 5/5cinci stele

2 gânduri despre „Recenzie : ” Cele treisprezece motive” de Jay Asher

1. De cate ori vad aceasta carte imi aduc aminte de povestea Amandei Todd .