Recenzie: „The Fault in Our Stars” by John Green

2013-12-19 17.40.20Blurb :

Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel’s story is about to be completely rewritten.

Insightful, bold, irreverent, and raw, The Fault in Our Stars is award-winning-author John Green’s most ambitious and heartbreaking work yet, brilliantly exploring the funny, thrilling, and tragic business of being alive and in love.

Review: Nu am mai citit asa ceva inainte.Cel mai aproape de aceasta carte am citit Punte spre Terabithia de Katherine Paterson ( Pe care trebuie neaparat sa o cititi sau macar sa urmariti filmul – Apare Peeta din Hunger Games la 11-12 ani).Dar pot sa spun ca m-am simtit cel mai aproape de realitate citind cartea asta. Nu multi autori se gandesc sa abordeze un subiect atat de delicat (personajele bolnave) si daca totusi o fac,personajele ajung sa se planga mereu despre asta si sa incerce sa schimbe cumva asta (Ex: Victor Dashkov – Academia Vampirilor).

Dar apoi este Hazel.Simpla.Iubitoare de carti.Stie ca este o grenada,gata sa explodeze in orice moment si sa isi intristeze familia.Stie ca este in faza terminala.Cu toate astea,nu se plange.Lupta in continuare,desi stie ca moartea este inevitabila.Iar pe de alta parte este Augustus (Gus),personajul perfect pentru Hazel ( cu o pasiune pentru metafore). Singurul lucru care parea sa-i diferentieze este boala lui Hazel… ( ” Ea este prea bolnava…Iar tu esti prea sanatos”.) Cei doi tineri se indragostesc si isi formeaza un mic infinit impreuna. Povestea lor de dragoste este inspirata si puternica.Gus stie deja cum e sa pierzi persoana pe care o iubesti,iar Hazel se gandeste mereu la cum o sa-i raneasca pe toti cand o sa moara.Parintii ii sunt cei mai buni prieteni alaturi de un autor care locuieste acum in Netherlands si care nici nu se oboseste sa ii raspunda la scrisori.

Nu o sa vorbesc foarte mult despre autor pentru ca ma chinui evident sa nu dau prea multe spoilere si sa pastrez un stil ordonat de scriere ( Cu toate ca mi se invartesc toate ideile prin minte.) Peter Van Houten,autorul probabil celei mai geniale carti nescrise vreodata An Imperial Affliction.Cand in final ii raspunde Peter ii invita pe cei doi in Amsterdam pentru a le spune finalul cartii neterminate niciodata.Calatoria in Amsterdam a fost probabil una in partile mele preferate.A fost totul atat de fantastic (pana si Peter) incat cu greu imi vine sa cred ca An Imperial Affliction nu exista in realitate.Am citit cate ceva pe net ca fanii il roaga pe John sa o scrie,dar nu exista vreun raspuns concret.

Cartea este complet geniala – de la prima la ultima pagina.Nu stiu ce as putea sa comentez.As zice ca este neterminata,dar este cel mai bine sa fie asa.Asemenea cartii imaginare,preferate de Hazel – An Imperial Affliction, TFIOS este neterminata.Ce se intampla cu Hazel?Va muri?( Cam stiu raspunsul la asta…) Ce se intampla cu parintii ei?Raman impreuna? Mama ei va ajunge un Patrick?Chiar m-a prins povestea cartii.De obicei nici nu retin citate din cartile pe care le citesc…(Daca ma intrebi acum sa reproduc un citat din Academia Vampirilor cu greu imi voi amint).Dar din aceasta carte am ramas cu o duzina sau mai multe memorate.Ma bucur de asemenea si ca am reusit sa citesc cartea in engleza pentru ca in romana multe pasaje ar fi sunat de-a dreptul ciudat.Nu stiu ce sa mai zic… Nu ma simt chiar suparat.Eram putin melancolic aseara cand am terminat-o,dar acum sunt okay.O sa continui sa ma gandesc la carte dar asta e bine…Pentru restul zilei am programat un maraton AHS3 si de terminat HP4 :))

Un gând despre „Recenzie: „The Fault in Our Stars” by John Green