Recenzie: Harry Potter si Prizonierul din Azkaban de J.K.Rowling

Ce faceti devoratori ? 🙂 Eu saptamana asta  am scapat mai repede de la scoala pentru ca vineri au fost cercuri si am avut timp sa-mi pun lucrurile in ordine pe calculator. Profit de ocazie si sa le urez un calduros „La multi ani!” tuturor celor cu numele de Andreea si Andrei.Daca nu te cheama asa,nu-i nimic,astazi e ziua tuturor romanilor.

Harry_Potter_and_the_Prisoner_of_Azkaban_(US_cover)    Am chef sa va vorbesc, asa ca o sa incerc o mica recenzie pentru volumul 3 din HP „Harry Potter si Prizonierul din Azkaban” :)) Pot sa va spun ca volumul asta mi-a schimbat perceptia asupra seriei.Se vede o maturizare (daca o pot numi asa?). Autoarea ne arata cu multa ingeniozitate maturizarea personajelor.Am fost surprins de deciziile pe care le-au luat cei trei prieteni pana acum. Imi pare rau sa spun despre Harry ca m-a surprins in mod neplacut. In primele doua volume Harry a fost personajul meu preferat,dar acum o prefer pe Hermione.De ce? Pentru ca in timp ce Hermione lupta pentru prietenii sai (oricat de ocupata ar fi),Harry ce face? 😐 Se pune in situatii periculoase,se arunca inainte fara sa se gandeasca la consecinte.Nu am apreciat foarte mult lucrul acesta.Si desi urasc sa critic o carte atat de buna precum Harry Potter, autoarea a pornit atatea piste incat eram sigur ca nu o sa le poata termina pe toate.Unele intamplari par fortate,inghesuite in poveste,pentru a introduce o anumita situatie. Nu sunt nerecunoscator pentru noile tentative ale autoarei,dar as fi preferat mai multa atentie. Nu merg pana la a spune ca a incurcat prea mult povestea,dar nici citirea nu a fost atat de lina pe cat ma asteptam.

Sincer vorbind,cartea aceasta m-a cam enervat.Ma obisnuisem cu Harry Potter ca o lectura relaxanta.Dar dupa ce am citit cartea,n-am mai reusit sa adorm impacat,ci am stat tot timpul sa ma intreb „Dar cum…? ” si „Dar daca…?”. Da,am inceput si volumul 4 pentru ca volumul 3 nu este un volum dupa care te poti opri sa iei pauza de la citit o saptamana. Nici nu mai stiu exact ce simt…Totul e doar prea incurcat.Mi-a placut volumul,simt asta,dar in acelasi timp,au fost lucruri care m-au deranjat. J.K.Rowling este regina sentimentelor,reusind sa se joace cu nervii cititorilor,deci presupun ca aceasta stare de transa o sa-mi treaca dupa volumul 4 (-sper?-). O sa fac recenzia asta putin mai critica,fata de celelalte recenzii pentru serie unde cititorii spun ca totul a fost perfect.Mi-ar fi placut mai multe detalii despre satul vrajitorilor si Conacul Bantuit.As fi preferat sa fie bantuit si Harry,Ron si Hermione sa il cerceteze,dar nu primim intotdeauna ce dorim.Plesneala e mai turbat de furie ca niciodata,deci urmatoarea carte va fi extrem de interesata.Ce mai pot astepta dupa un volum ca asta?? Ramane de vazut.

M-am tot gandit daca sa-i dau cartii 4,5 stele,dar apoi m-am razgandit si am convenit ca volumul asta merita 4 stele pe drept. Again,imi pare rau ca atac un volum atat de cunoscut a Harry Potter,dar autoarea ar fi putut sa se straduiasca mai mult la ultimele parti.Urasc cum toate cartile mai nou se termina in camere de spital.( Mai nou,insemnand cele dupa 2000.)