Recenzie : ” Jurnalul unui pusti ” de Jeff Kinney

Jurnalulunuiputi4-pic

Descriere :

Bestsellerul nr. 1 în lista New York Times a cărţilor pentru copii, Jurnalul unui puşti şi aventurile protagonistului şi-au făcut milioane de fani în întreaga lumea, romanul având reputaţia de stimulent al poftei pentru lectură în rândurile puştilor.

Descoperă fenomenul Diary of a Wimpy Kid (Jurnalul unui puşti), probabil cea mai de succes serie de cărţi pentru copii din istorie după Harry Potter: peste 35 de milioane de exemplare vândute în toată lumea, tradusă în aproape 40 de limbi.

Primul titlu din seria Jurnalul unui puşti, prin care autorul american Jeff Kinney şi-a făcut un senzaţional debut pe piaţa editorială internaţională, a rămas, timp de 89 de săptămâni, cea mai bine vândută carte din prestigioasa listă de literatură pentru copii a celor de la The New York Times. Doar doi autori în afară de Kinney au avut, într-un an, mai mult de un titlu în lista celor mai bine vândute 25 de cărţi ale cotidianului american: Barack Obama şi Stephanie Meyer.

în martie 2010 a fost lansat în cinematografele americane lungmetrajul realizat de 20th Century Fox după Jurnalul unui puşti, filmul bucurându-se de un mare succes şi fiind programat să ajungă în curând şi pe marile ecrane din România.

Cei mici, care nu se dau, de cele mai multe ori, în vânt după „sportul” lecturii, s-au îngrămădit nu doar la citit, ci şi la recenzii: mulţi dintre cei care au empatizat cu ingeniosul personaj s-au înregistrat povestind şi ridicând în slăvi cărţile lui Kinney, postându-şi filmuleţele pe YouTube. în reţelele sociale precum Facebook, au apărut ca ciupercile după ploaie grupuri de fani ai seriei Jurnalul unui puşti, iar în căsuţa de email a autorului au ajuns până acum peste 60.000 de mailuri de la micii cititori, care doreau fie să-l felicite, fie să ştie mai multe despre bucătăria internă a cărţii lor preferate.

în primul volum al seriei care a făcut ravagii în rândurile pieţei editoriale pentru copii, protagonistul, Greg Heffley, elev de şcoală generală, are de înfruntat mai toate problemele specifice vârstei: popularitatea în faţa colegilor, eternele fâstâciri în faţa fetelor, pofta de joc mult mai mare decât pofta de lecţii. Plină de umor şi de poante presărate la fiecare rând, desenată impecabil şi perfect potrivită universului puştilor, cartea care urmează să apară la Editura ART îi va convinge până şi pe cei mai leneşi copii că lectura nu este deloc o activitate plictisitoare.

Trebuie as recunosc ca mereu mi-am dorit in secret sa citesc aceasta carte , asa ca in final , mi-am cumparat-o. Si nu am niciun regret. Cartea este pur si simplu geniala – de la primul la ultimul rand. Doar gandeste-te la asta : un roman in benzi desenate – cat de genial suna asta ? care abordeaza problemele adolescentilor , cum ar fi goana noastra dupa popularitate , fastaceala in fata fetelor si frica permanenta de elevii „ mai mari ”. Nu stiu exact daca momentul in care am ales sa o citesc , inaintea intrarii la liceu , m-a facut sa o ador , pentru ca personajul principal , Greg Heffley este un copil de generala care viseaza sa ajunga faimos in scoala lui si pentru asta se foloseste de toate mijloacele care ii sunt la indemana ( intrarea in patrula scolii , aparitia intr-o piesa de teatru a scolii , devenirea ilustratorului ziarului , etc.) „ Dupa cum spuneam , intr-o buna zi voi fi celebru , dar deocamdata sunt prins la scoala generala , cu niste fraieri . ”  Problemele lui Greg nu se opresc aici , caci el trebuie sa ii explice termenul de popularitate si prietenului sau , Rowley , care in topul popularitatii din scoala ,, se zbate probabil , undeva pe locul 150 ”.

Cartea a fost extrem de amuzanta si m-a dus cu gandul la cesti minunati ani de generala , care pentru mine tocmai s-au terminat , dar am reusit sa-i retraiesc cu ajutorul acestei carti. Un alt lucru interesant la carte este ca uneori detinatorul jurnalului , Greg , se adreseaza direct cititorului si cateodata da impresia unei convorbiri la care participi cu personajul principal. Stiu ca suna cam aiurea , dar eu asa am simtit la anumite parti ale cartii. Ingenios scrisa si la fel de usor de citit , am reusit sa termin cartea in cam o ora si jumatate , deoarece am vrut sa svurez fiecare gluma si fiecare pagina. Mai este si faptul ca familia lui Greg a fost construita in asa fel incat fiecare cititor sa isi identifice propria familie si sa citeasca cartea cu multa curiozitate. Stiu ca initial cartea fusese scrisa pentru copii carora nu le place sa citeasca , aceasta carte dovedind ca cititul poate fi foarte amuzant si deloc obositor.

Asadar nu regret cu nimic ca am achizitionat aceasta carte , ba mai mult , o recomand tuturor iubitorilor de lectura si nu numai . Eu unul am avut niste momente minunate alaturi de aceasta carte si daca doriti sa traiti anii de generala sau sa ii retraiti , este cartea perfecta.

Rating : 4.5 / 5

patru stele si jumatate

dev logo

Primul titlu din seria Jurnalul unui puşti, prin care autorul american Jeff Kinney şi-a făcut un senzaţional debut pe piaţa editorială internaţională, a rămas, timp de 89 de săptămâni, cea mai bine vândută carte din prestigioasa listă de literatură pentru copii a celor de la The New York Times. Doar doi autori în afară de Kinney au avut, într-un an, mai mult de un titlu în lista celor mai bine vândute 25 de cărţi ale cotidianului american: Barack Obama şi Stephanie Meyer. Peste 11 milioane de exemplare ale aventurilor în benzi desenate prin care trece protagonistul Gregory „Greg” Heffley circulă acum în bibliotecile copiilor din toată lumea. În martie 2010 a fost lansat în cinematografele americane lungmetrajul animat realizat de 20th Century Fox după Jurnalul unui puşti, filmul bucurându-se de un mare succes şi fiind programat să ajungă în curând şi pe marile ecrane din România.

Cei mici, care nu se dau, de cele mai multe ori, în vânt după „sportul” lecturii, s-au îngrămădit nu doar la citit, ci şi la recenzii: mulţi dintre cei care au empatizat cu ingeniosul personaj s-au înregistrat povestind şi ridicând în slăvi cărţile lui Kinney, postându-şi filmuleţele pe YouTube. În reţelele sociale precum Facebook, au apărut ca ciupercile după ploaie grupuri de fani ai seriei Jurnalul unui puşti, iar în căsuţa de email a autorului au ajuns până acum peste 60.000 de mailuri de la micii cititori, care doreau fie să-l felicite, fie să ştie mai multe despre bucătăria internă a cărţii lor preferate.

În primul volum al seriei care a făcut ravagii în rândurile pieţei editoriale pentru copii, protagonistul, Greg Heffley, elev de şcoală generală, are de înfruntat mai toate problemele specifice vârstei: popularitatea în faţa colegilor, eternele fâstâciri în faţa fetelor, pofta de joc mult mai mare decât pofta de lecţii. Plină de umor şi de poante presărate la fiecare rând, desenată impecabil şi perfect potrivită universului puştilor, ediţia românească a Jurnalului unui puşti, aflată deja la al doila tiraj, îi va convinge până şi pe cei mai leneşi copii că lectura nu este deloc o activitate plictisitoare.