Recenzie : ,, Divergent ” de Veronica Roth

divergent

Descriere :

Într-un Chicago distopic, oraşul în care trăieşte Beatrice Prior, societatea este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). În fiecare an, într-o zi anume, tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii. În ceea ce o priveşte pe Beatrice, ea trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăşi.
În timpul iniţierii care urmează, marcată de o puternică rivalitate, Beatrice îşi ia un alt nume, Tris, şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Şi, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, ameninţând să destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.

Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, trădări sfîşietoare, consecinţe uimitoare şi o neaşteptată poveste de dragoste.

Ati citit vreodata o carte care sa va tina in permanenta cu sufletul la gura si sa dai paginile cu rasuflarea taiata ? Ei bine , daca da , veti intelege la ce ma refer . Aceasta este cartea Divergent scrisa de Veronica Roth . Spre deosebire de celelalte carti de genul asta , aceasta carte nu creeaza vise ideale , ci arata lumea asa cum este ea . Este o carte despre lupta in general . Lupta pentru a nu se pierde pe sine , a nu pierde o relatie totusi interzisa , a nu uita cine esti si de unde ai pornit .

Personajul principal al acestei carti este Beatrice Prior . probabil ca in oricare alta carte Beatrice mi s-ar fi parut un personaj superficial si nu as fi agreat-o . Dar DIVERGERGENT mi-a aratat contrariul . Am ajuns s-o iubesc pe Beatrice si tehnica Veronicai de a arata fiecare detaliu palpitant sau mai putin palpitant al vietii . Tris este un personaj imperfect , care se teme si greseste ca noi toti . Ajunge sus doar prin lupta si respect la sediul Neinfricatilor . Si restul personajelor sunt bine conturate , exact asa cum ar trebui sa fie , dar asta nu inseamna ca nu au fost paragrafe care m-au surprins * poker face * in comportamentul lor .

Am adorat aceasta carte si sper sa o adorati si voi . Este intr-adevar un thriller si este unul dintre cele mai palpitante pe care le-am citit . Nu zic ca este o carte perfecta sau asa ceva dar chiar merita sa-i dati o sansa .Eu  i-am dat si am asa am ajuns sa zambesc de fiecare data cand ma gandesc la ea . Merita din plin 5 stele . Daca mi-a intrecut toate asteptarile? Desigur !

My rating : 5/5

Pageflex Persona [document: PRS0000040_00007]

*Trailerul cartii :*